Barangolások a Körösök mentén . Nem csak horgászoknak.

Körösök Vidéke

Körösök Vidéke

Rejtett zug a hullámtér rejtekében. A Kisfoki holtág.

2019. október 30. - smud

Régóta terveztem , hogy megnézem ezt a holtágat a Hármas -Körös mentén. A városhoz ugyan közel esik, de a hullámtéren belül található és a partja  bokrokkal, gyalogakáccal olyan sűrűn benőtt, hogy csak nagy nehézségek árán közelíthető meg. A terveimet most tett követte annak apropóján , hogy a napokban beszélgettem egy idős halásszal aki elmesélte , hogy mikor gyerek volt az apja oda járt halászni és gyerekként sokszor elkísérte. Már akkor egy feltöltődött,  sekély holtága volt a Körösnek, de a tavaszi áradásokkor nagyon sok hal menekült ki ebbe a holtágba és maradt benne a nyáron is. Akkor még egész évben víz borította. Sajnos mára már annyira feltöltődött , hogy hiába volt idén tavasszal nagy áradás a Körösön , a nyár végi és az őszi aszályban teljesen kiszáradt.

dscf5006.JPG

 

A holtág egyébként szentély jellegűnek számít. Ami azt jelenti, hogy a Nemzeti Park fokozottan védi élővilága miatt , és horgászni tilos rajta amikor víz borítja.  Most hogy kiszárad be tudtam járni teljes hosszában. Hangulatos , rejtett kis zuga ez az ártérnek. Na de, innentől beszéljenek a képek helyettem.

 Készítettem egy rövid videót  is .

A bejegyzés trackback címe:

https://korosokvideke.blog.hu/api/trackback/id/tr7615272208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2019.11.01. 18:28:40

Nagyon szeretem a kepeket es az irasokat. En ugyan nem a Korosok menten szulettem, hanem a Felso-Tisza-videken, de lelekben mindig hazarepitenek a posztok. Koszonom!

smud 2019.11.01. 19:13:18

@Árva Gabriella: Köszönöm szépen. Sokan írják, hogy távol élnek esetleg külföldön és jó olvasni , képeket látni erről a vidékről.
süti beállítások módosítása