Barangolások a Körösök mentén . Nem csak horgászoknak.

Körösök Vidéke

Körösök Vidéke

Ősi kérdés. Kié a nagyobb?

2018. december 09. - smud

Az utóbbi időben kezd fellángolni egy vita a Körös menti horgászok közt.  Kezdi felütni a fejét  férfi társadalom örök dilemmája. Melyik a nagyobb? Melyik a hosszabb?  Megvizsgáltam a kérdést és itt is mint általában más méretek megadásánál, arra jutottam attól függ honnan mérjük. Merthogy én megmértem.

Mielőtt kikerekedne az kedves olvasó szeme leszögezném, az ország illetve közép Európa két leghosszabb, egymástól légvonalban alig 10km-re lévő két holtágról, a Kákafok -Peres holtágakról, illetve  rajongóik vitájáról  van szó . Melyik holtág a hosszabb?  Nézzük:

Mindkét holtág hosszát a Google maps távolságmérőjével mértem le. Ami elég pontos. Természetesen a gáton kívüli részt vettem csak figyelembe mindkét esetben.kakafok_teljes.jpgHa a teljes hosszúságot nézzük a Kákafok a Bikazuggal együtt hosszabb 29,34 km.

 

peres_hossz.jpgA Peres 27,78km

Ha a horgászatra alkalmas részt nézzük a Kákafokból ki kell venni a HAKI által tulajdonolt elzárt részt ami 5 km hosszú. Így már a Peres a hosszabb. Még tovább menve ha  az át hajózhatóságot nézzük és a Bikazugot kivesszük a Kákafokból  akkor  a Peres magasan nyer.kaka_rovid.jpg

De szerintem itt sem a méret a lényeg , hanem más szempontok érvényesülése.

A bejegyzés trackback címe:

https://korosokvideke.blog.hu/api/trackback/id/tr8614465542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanyácskám.hu 2019.02.16. 14:03:42

Továbbra is nagy örömmel olvasom az írásaidat és építkezek rendületlenül, hogy kiszabadulva Bp.-ről minél több időt tölthessek a Nagyfoki, Borza, Aranyosi holtág és az élő Körösnél kalandozva. Jó egészséget!
süti beállítások módosítása